Jag dansar aldrig nykter.. eller?

Helgen var rätt skön. I lördags hade Emma födelsedagsfest och jag som hade lovat mig själv att inte dricka något gjorde en smart grej och åkte bil dit. Då kan man hålla sig ganska bra ifrån att dricka, när man vet att det absolut inte går. Går beror ju på hur man ser på saker och ting i och för sig, men från min synvinkel så går det inte.

Hur som helst, när alla blivit lite rundare under fötterna (förutom den mobbade rapparen) så kom givetvis ordet "utgång" på tal. Jag skjutsade folk, parkerade på Heden och gjorde sedan det något omotiverade valet att faktiskt hänga med ut, trots min avsaknad av rundade fötter och oskärpa.

Konstigt nog blev kvällen kul och nästan morgon. Dansade till och med nykter.

Idag stapplade jag upp ur sängen, hungrig som en bergsjak, för att inse att jag var tvungen att ta mig till Lisebergshallen för att ha dansuppvisning. Ner med lite frukost, på med dom pösiga kläderna (street/hip hop är dansen) och sen iväg.

Antar att uppvisningen gick bra. Jag körde mitt race i alla fall. Inte vet jag hur dom andra dansade. Fokus.

Skönt att ha det gjort. Hoppar upp till en betydligt bättre dansgrupp i januari, när dansterminen börjar igen. Jag slutade ju dansa Street efter mellanstadiet. Så nu har jag ganska mycket att ta igen, känns det som. Förlorade moves, liksom.

Holla at ya boy! eller ja, slå en pling eller så.. Go'natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0